Το 5ο ΓΕΛ Κατερίνης πραγματοποίησε με επιτυχία δυο εκπαιδευτικά προγράμματα ERASMUS KA1





Το πρώτο έλαβε χώρα στην πόλη Πόρτο της Πορτογαλίας και διήρκεσε από 05/03/2023 έως 11/03/2023, από τον εκπαιδευτικό φορέα Learning Together και με τίτλο “Soft Skills in Teaching Techniques”. Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν ήπιες δεξιότητες, εστιάζοντας στην βελτίωση τεχνικών και πρακτικών δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη.

 Το πρόγραμμα είχε ως σκοπό να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, χρησιμοποιώντας την ενσυναίσθηση, την γλώσσα του σώματος, την δημιουργικότητα και τεχνικές παρουσίασης, ώστε να γίνει το μάθημα αποτελεσματικό, ενθαρρύνοντας παράλληλα τους μαθητές να αποκτήσουν ευχέρεια στην χρήση της γλώσσας τους στον γραπτό και προφορικό λόγο.
Το δεύτερο πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στην Πράγα της Τσεχίας και διήρκεσε απο 06/03/2023 έως 10/03/2023 από τον εκπαιδευτικό φορέα ITC International Training Center και είχε τίτλο “Encouraging Creative Thinking”. Στόχος του προγράμματος αυτού ήταν να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, να βελτιώσουν τις δεξιότητες δημιουργικής σκέψης, να ενισχύσουν τη φαντασία, να ενεργοποιήσουν τον αυθορμητισμό στην καθημερινή ζωή.

 Επίσης, να κατακτήσουν δεξιότητες και καινοτόμες τεχνικές διδασκαλίας, π.χ. η πολλαπλή νοημοσύνη και η αμφισβήτηση ως εργαλείο μάθησης και να εφαρμόσουν μεθόδους δημιουργικής σκέψης σε οποιοδήποτε θέμα, ενθαρρύνοντας τη μαθησιακή αυτονομία των μαθητών, τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την καινοτόμο επίλυση προβλημάτων, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα της γενικής εκπαίδευσης.

Κατά την διάρκεια των επιμορφώσεων αυτών στις δυο χώρες, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε διάφορα project, τόσο σε ατομικό όσο και ομαδικό επίπεδο τα οποία είχαν κατά κύριο λόγο πρακτικό χαρακτήρα. Έγινε χρήση νέων τεχνολογιών και σύγχρονων πρακτικών που ως απώτερο σκοπό είχαν να υποστηρίξουν την διδακτική διαδικασία και να τους βοηθήσουν να τις ενσωματώσουν αργότερα στο εκπαιδευτικό τους έργο.

Παράλληλα όμως με την επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν μια διαφορετική χώρα και τον πολιτισμό της και περιηγήθηκαν στα αξιοθέατα της περιοχής. Ήρθαν σε επαφή με συναδέλφους εκπαιδευτικούς διαφόρων εθνικοτήτων και έμαθαν πολλά για τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέλος επέστρεψαν στο σχολείο τους πλουσιότεροι σε γνώσεις και εμπειρίες τις οποίες μπορούν να μεταδώσουν τόσο στους υπόλοιπους συναδέλφους τους όσο και στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου.







Σχόλια