Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον είχε η προβολή του αθλήματος του Moto cross που έγινε στο κλεστό γυμναστήριο του Πρότυπου και 1ου ΕΠΑΛ Κατερίνης.
Η ημερίδα ήταν συνέχεια της ενημέρωσης από την Τροχαία Κατερίνης στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Κύριος ομιλητής ήταν ο καθηγητής του σχολείου μας, μηχανολόγος κ. Κουκάρας Ευάγγελος.
Ο κ. Κουκάρας εισήλθε στον χώρο της ενημέρωσης πάνω στη μηχανή και μάλιστα κάνοντας έκπληξη στους μαθητές του.Φορούσε τον απαραίτητο εξοπλισμό και γνώρισε την αποθέωση από τους μαθητές του όταν αποκαλύφθηκε βγάζοντας το κράνος.
Εξήγησε, ανέλυσε, έδειξε βίντεο και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου του μέχρι το τέλος.
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι διπλά άθλημα γιατί πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και ο αναβάτης και η μηχανή.
Το να συμμετέχει κανείς σε αγώνες μοτοσυκλέτας, δεν είναι εύκολή υπόθεση και δεν αναφερόμαστε στις οικονομικές και πρακτικές προεκτάσεις του όλου θέματος αλλά στο υψηλό επίπεδο φυσικής κατάστασης που απαιτείται για κάτι τέτοιο.
Ειδικά στην μοτοσυκλέτα, όπου το σώμα του αναβάτη παίζει τεράστιο ρόλο στην οδήγηση, ακόμα και μια απλή γρήγορη βόλτα στην άσφαλτο, μπορεί να επιφέρει κούραση και καταπόνηση.
Συνολικά, προπονούμαστε για 30-40 ώρες εβδομαδιαίως κατά την προετοιμασία μας για το πρωτάθλημα και αυτό περιλαμβάνει τις ώρες πάνω στην μοτοσυκλέτα αλλά και τρέξιμο, ποδήλατο και βάρη.”
Επίσης, ο αναβάτης χρειάζεται ειδικό εξοπλισμό για την προστασία του όπως ειδικό κράνος Motocross, γυαλιά ώστε να μην τραυματίζεται από τις πέτρες και το χώμα που πετά ο ίδιος ή ο μπροστά οδηγός, προστασία αυχένα και θώρακα, επιγονατίδες, μπότες, γάντια κ.λ.π.
Γενικά αν ο εξοπλισμός είναι αξιόλογος προστατεύει αποτελεσματικά από τραυματισμούς, κυρίως από αυτούς των άκρων που είναι και οι πιο συνηθισμένοι.
Σε αντίθεση με τους αγώνες ταχύτητας, όπου η πίστα δεν αλλάζει, στο MX μπορεί να μπεις σε μια στροφή και να έχουν αλλάξει τα πάντα, τα λούκια, το berm, μπορεί η γραμμή που είχες επιλέξει πριν έναν γύρο να είναι τελείως κατεστραμμένη…για αυτό δεν υπάρχει μια “ανάγνωση” της πίστας, σε κάθε γύρο τα δεδομένα αλλάζουν και χρειάζεται να προσαρμόζεις συνεχώς τις γραμμές σου, αποφασίζοντας την πορεία σου αστραπιαία.
“Oι καρδιακοί παλμοί σε ένα αγώνα παίζουν στους 180 με 200 το λεπτό.
Μετά από τους δύο – τρεις πρώτους γύρους, φτάνεις σε αυτό το επίπεδο και μένεις εκεί για 40 λεπτά.
Δουλεύεις όλους τους μυς του κορμιού σου, πρέπει να κουμαντάρεις μια μοτοσυκλέτα 110 κιλών με εκρηκτική απόκριση στο γκάζι”.
Είναι μια διαδικασία συνεχούς υπέρβασης του εαυτού σου.
Σχόλια