Η εικόνα ενός μικροσκοπικού γοητευτικού σκυλιού που φορά κόκκινο φιόγκο αποκαλύφθηκε από ειδικούς του μουσείου κατά τη διάρκεια τεχνικής ανάλυσης του πίνακα του Ισπανού καλλιτέχνη «Le Moulin de la Galette» ενόψει μιας έκθεσης των πρώτων έργων του.Estate of Pablo Picasso/Artists Rights Society/Midge Wattles/Solomon R.Guggenheim Museum
Συντηρητές στο Μουσείο Guggenheim στη Νέα Υόρκη ανακάλυψαν ένα μικρό σκυλάκι κρυμμένο κάτω από την επιφάνεια ενός πίνακα του Πάμπλο Πικάσο.
Η εικόνα ενός μικροσκοπικού σκυλιού που φορά κόκκινο φιόγκο αποκαλύφθηκε από ειδικούς του μουσείου κατά τη διάρκεια τεχνικής ανάλυσης του πίνακα του Ισπανού καλλιτέχνη «Le Moulin de la Galette» ενόψει μιας έκθεσης των πρώτων έργων του.
Η νέα έκθεση «Young Picasso in Paris» που άνοιξε την Παρασκευή στο Guggenheim, περιλαμβάνει 10 πίνακες και σχέδια που έγιναν από τον Πικάσο κατά την άφιξή του στη γαλλική πρωτεύουσα το 1900. «Le Moulin de la Galette» απεικονίζει μια ζωντανή σκηνή στον ομώνυμο χώρο — μια διάσημη παριζιάνικη αίθουσα χορού που ζωγραφίστηκε από άλλους καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένου του Pierre-Auguste Renoir. Μια θάλασσα από ζευγάρια φαίνεται να χορεύουν με ωραία καπέλα, αποδομένα σε γρήγορη πινελιά, με τρεις φιγούρες να κάθονται σε ένα τραπέζι σε πρώτο πλάνο.
Αλλά οι μελέτες πριν από την έκθεση, που διεξήχθησαν από το Guggenheim σε συνεργασία με ειδικούς από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης και την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, αποκάλυψαν έναν ζωηρό τέταρτο “καλεσμένο” στο τραπέζι, καλυμμένο με μια λωρίδα σκούρου χρώματος.
Οι συντηρητές κατάφεραν να δημιουργήσουν μια εικόνα του πώς ήταν αρχικά ο σκύλος χρησιμοποιώντας φθορισμό ακτίνων Χ, μια τεχνική απεικόνισης που χαρτογραφεί τα χημικά στοιχεία σε έναν πίνακα, συμπεριλαμβανομένων των χρωστικών, σύμφωνα με την ανώτερη συντηρήτρια ζωγραφικής του Guggenheim, Julie Barten.
«Ήταν ενδιαφέρον για μένα ότι ζωγράφισε τελικά πάνω από αυτό το σκυλί, κάτι που θα ήταν μια μάλλον συναρπαστική πτυχή της σύνθεσης», είπε η Julie Barten.
Το μουσείο σημείωσε ότι ο σκύλος μοιάζει πολύ με ένα σπανιέλ Cavalier King Charles.
Παρόλο που η Julie Barten δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα γιατί ο Πικάσο επέλεξε να αφαιρέσει τον σκύλο τελικά από τον τελικό πίνακα.
Είπε ότι ο ζωγράφος μπορεί να θεωρούσε το ζωηρό του πρόσωπο και το «δελεαστικό» τόξο απόσπαση από τον υπόλοιπο πίνακα.
«Θα έκλεβε την παράσταση», είπε, προσθέτοντας ότι η κάλυψη του σκύλου επιτρέπει στους θεατές να «κοιτάξουν πιο προσεκτικά όλες αυτές τις άλλες υπέροχες φιγούρες στη σύνθεση - να βιώσουν το χώρο με διαφορετικούς τρόπους».
«Βλέπουμε, όλο και περισσότερο, ότι αυτό ήταν μέρος της διαδικασίας εργασίας του Πικάσο», εξήγησε. «Καθώς ανέπτυξε μια σύνθεση, ζωγράφιζε ορισμένα στοιχεία ή τα μεταμόρφωνε σε νέες συνθετικές λεπτομέρειες. Και, πολύ συχνά, άφηνε πτυχές των υποκείμενων πρωτότυπων συνθέσεων ακόμα εμφανείς σε έναν θεατή που κοίταζε πολύ προσεκτικά».
Το "Young Picasso in Paris" είναι μία από τις περισσότερες από 50 εκθέσεις και εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο φέτος για να σηματοδοτήσουν μισό αιώνα από τον θάνατο του καλλιτέχνη, το 1973.
Ο Πικάσο έφτασε στο Παρίσι σε ηλικία 19 ετών κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων της παγκόσμιας έκθεσης του 1900, Exposition Universelle, όπου συμμετείχε με τον γμωστό πίνακα του «Τελευταίες στιγμές», σύμφωνα με το Guggenheim. Εγκαταστάθηκε στην πόλη τέσσερα χρόνια αργότερα, και έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής του στη Γαλλία.
“Το "Le Moulin de la Galette" είναι το κεντρικό έργο της έκθεσης του Guggenheim”, είπε η Barten, του οποίου η ομάδα συντηρητών αποκατέστησε επίσης την επιφάνεια του έργου τέχνης αφαιρώντας δεκαετίες βρωμιάς και μη αυθεντικού βερνικιού.
«Ο πίνακας ήταν πραγματικά καλυμμένος από αυτό το στρώμα επιφανειακής βρωμιάς», είπε. Αλλά τώρα, πρόσθεσε η Julie Barten, «όλες οι λεπτές αποχρώσεις στην παλέτα του και το πινέλο του... όλα τα πολυτελή υφάσματα, οι εκφράσεις και οι χειρονομίες έχουν πραγματικά ζωντανέψει».
cnn.gr
Συντηρητές στο Μουσείο Guggenheim στη Νέα Υόρκη ανακάλυψαν ένα μικρό σκυλάκι κρυμμένο κάτω από την επιφάνεια ενός πίνακα του Πάμπλο Πικάσο.
Η εικόνα ενός μικροσκοπικού σκυλιού που φορά κόκκινο φιόγκο αποκαλύφθηκε από ειδικούς του μουσείου κατά τη διάρκεια τεχνικής ανάλυσης του πίνακα του Ισπανού καλλιτέχνη «Le Moulin de la Galette» ενόψει μιας έκθεσης των πρώτων έργων του.
Η νέα έκθεση «Young Picasso in Paris» που άνοιξε την Παρασκευή στο Guggenheim, περιλαμβάνει 10 πίνακες και σχέδια που έγιναν από τον Πικάσο κατά την άφιξή του στη γαλλική πρωτεύουσα το 1900. «Le Moulin de la Galette» απεικονίζει μια ζωντανή σκηνή στον ομώνυμο χώρο — μια διάσημη παριζιάνικη αίθουσα χορού που ζωγραφίστηκε από άλλους καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένου του Pierre-Auguste Renoir. Μια θάλασσα από ζευγάρια φαίνεται να χορεύουν με ωραία καπέλα, αποδομένα σε γρήγορη πινελιά, με τρεις φιγούρες να κάθονται σε ένα τραπέζι σε πρώτο πλάνο.
Αλλά οι μελέτες πριν από την έκθεση, που διεξήχθησαν από το Guggenheim σε συνεργασία με ειδικούς από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης και την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, αποκάλυψαν έναν ζωηρό τέταρτο “καλεσμένο” στο τραπέζι, καλυμμένο με μια λωρίδα σκούρου χρώματος.
Οι συντηρητές κατάφεραν να δημιουργήσουν μια εικόνα του πώς ήταν αρχικά ο σκύλος χρησιμοποιώντας φθορισμό ακτίνων Χ, μια τεχνική απεικόνισης που χαρτογραφεί τα χημικά στοιχεία σε έναν πίνακα, συμπεριλαμβανομένων των χρωστικών, σύμφωνα με την ανώτερη συντηρήτρια ζωγραφικής του Guggenheim, Julie Barten.
«Ήταν ενδιαφέρον για μένα ότι ζωγράφισε τελικά πάνω από αυτό το σκυλί, κάτι που θα ήταν μια μάλλον συναρπαστική πτυχή της σύνθεσης», είπε η Julie Barten.
Το μουσείο σημείωσε ότι ο σκύλος μοιάζει πολύ με ένα σπανιέλ Cavalier King Charles.
Παρόλο που η Julie Barten δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα γιατί ο Πικάσο επέλεξε να αφαιρέσει τον σκύλο τελικά από τον τελικό πίνακα.
Είπε ότι ο ζωγράφος μπορεί να θεωρούσε το ζωηρό του πρόσωπο και το «δελεαστικό» τόξο απόσπαση από τον υπόλοιπο πίνακα.
«Θα έκλεβε την παράσταση», είπε, προσθέτοντας ότι η κάλυψη του σκύλου επιτρέπει στους θεατές να «κοιτάξουν πιο προσεκτικά όλες αυτές τις άλλες υπέροχες φιγούρες στη σύνθεση - να βιώσουν το χώρο με διαφορετικούς τρόπους».
«Βλέπουμε, όλο και περισσότερο, ότι αυτό ήταν μέρος της διαδικασίας εργασίας του Πικάσο», εξήγησε. «Καθώς ανέπτυξε μια σύνθεση, ζωγράφιζε ορισμένα στοιχεία ή τα μεταμόρφωνε σε νέες συνθετικές λεπτομέρειες. Και, πολύ συχνά, άφηνε πτυχές των υποκείμενων πρωτότυπων συνθέσεων ακόμα εμφανείς σε έναν θεατή που κοίταζε πολύ προσεκτικά».
Το "Young Picasso in Paris" είναι μία από τις περισσότερες από 50 εκθέσεις και εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο φέτος για να σηματοδοτήσουν μισό αιώνα από τον θάνατο του καλλιτέχνη, το 1973.
Ο Πικάσο έφτασε στο Παρίσι σε ηλικία 19 ετών κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων της παγκόσμιας έκθεσης του 1900, Exposition Universelle, όπου συμμετείχε με τον γμωστό πίνακα του «Τελευταίες στιγμές», σύμφωνα με το Guggenheim. Εγκαταστάθηκε στην πόλη τέσσερα χρόνια αργότερα, και έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής του στη Γαλλία.
“Το "Le Moulin de la Galette" είναι το κεντρικό έργο της έκθεσης του Guggenheim”, είπε η Barten, του οποίου η ομάδα συντηρητών αποκατέστησε επίσης την επιφάνεια του έργου τέχνης αφαιρώντας δεκαετίες βρωμιάς και μη αυθεντικού βερνικιού.
«Ο πίνακας ήταν πραγματικά καλυμμένος από αυτό το στρώμα επιφανειακής βρωμιάς», είπε. Αλλά τώρα, πρόσθεσε η Julie Barten, «όλες οι λεπτές αποχρώσεις στην παλέτα του και το πινέλο του... όλα τα πολυτελή υφάσματα, οι εκφράσεις και οι χειρονομίες έχουν πραγματικά ζωντανέψει».
cnn.gr
Σχόλια