Ιδρύονται κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης - Τα ΙΕΚ μετονομάζονται σε Ανώτερες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης
Μια νέα σελίδα για ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης φιλοδοξεί να ανοίξει η κυβέρνηση, με το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε χθές στο υπουργικό συμβούλιο.
Oι αλλαγές κινούνται στους εξής τέσσερις άξονες:
– Οι νέες ειδικότητες θα καταρτιστούν με δύο κριτήρια:
– Οι νέες ειδικότητες θα καταρτιστούν με δύο κριτήρια:
Με βάση τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων τις οποίες έχουν υποδείξει οι κοινωνικοί εταίροι, όπως ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Πληροφορικής κ.ά.
– Στα ΕΠΑΛ θα αλλάξουν συνολικά 235 προγράμματα σπουδών και θα καταρτισθούν 41 οδηγοί κατάρτισης για τις ειδικότητες της μαθητείας.
– Θα επανασχεδιαστούν τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ώστε να γίνει ισχυρό το στίγμα τους και η αξία που έχουν τα πτυχία τους, χωρίς να «συνθλίβονται» ανάμεσα στα επαγγελματικά λύκεια και τα ΑΕΙ. Ουσιαστικά θα γίνει rebranding των ΙΕΚ.
Θα υπάρξει καλύτερος συντονισμός τόσο μεταξύ εκπαίδευσης και κατάρτισης όσο και μεταξύ των διαφόρων τύπων κατάρτισης, ενώ θα ενισχυθεί η συνεργασία και οι συνέργειες μεταξύ φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στον τομέα της μαθητείας.
Πιο συγκεκριμένα, ιδρύονται υπό προϋποθέσεις κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στα οποία μπορούν να συνυπάρχουν και να λειτουργούν δομές των επιπέδων 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας) και τα εργαστηριακά κέντρα που εξυπηρετούν εργαστηριακά τις εν λόγω δομές.
Ετσι, θα επιτραπούν οι συνέργειες μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων, με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων.
Επίσης, επεκτείνονται σε όλα τα ΕΠΑΛ οι ρυθμίσεις των Πρότυπων ΕΠΑΛ
– Στα ΕΠΑΛ θα αλλάξουν συνολικά 235 προγράμματα σπουδών και θα καταρτισθούν 41 οδηγοί κατάρτισης για τις ειδικότητες της μαθητείας.
– Θα επανασχεδιαστούν τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ώστε να γίνει ισχυρό το στίγμα τους και η αξία που έχουν τα πτυχία τους, χωρίς να «συνθλίβονται» ανάμεσα στα επαγγελματικά λύκεια και τα ΑΕΙ. Ουσιαστικά θα γίνει rebranding των ΙΕΚ.
Θα υπάρξει καλύτερος συντονισμός τόσο μεταξύ εκπαίδευσης και κατάρτισης όσο και μεταξύ των διαφόρων τύπων κατάρτισης, ενώ θα ενισχυθεί η συνεργασία και οι συνέργειες μεταξύ φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στον τομέα της μαθητείας.
Πιο συγκεκριμένα, ιδρύονται υπό προϋποθέσεις κέντρα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στα οποία μπορούν να συνυπάρχουν και να λειτουργούν δομές των επιπέδων 3, 4 και 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας) και τα εργαστηριακά κέντρα που εξυπηρετούν εργαστηριακά τις εν λόγω δομές.
Ετσι, θα επιτραπούν οι συνέργειες μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων, με στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων.
Επίσης, επεκτείνονται σε όλα τα ΕΠΑΛ οι ρυθμίσεις των Πρότυπων ΕΠΑΛ
Σχόλια