ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνελήφθησαν άμεσα δύο γυναίκες στις Σέρρες για
τηλεφωνικές απάτες σε βάρος ηλικιωμένων
Στην κατοχή τους βρέθηκαν 4.500 ευρώ που είχαν αποσπάσει νωρίτερα
από ηλικιωμένο!
Συνεργός τους τηλεφώνησε προσποιούμενος τον γιατρό και ζήτησε
χρήματα δήθεν για άμεση χειρουργική επέμβαση του παιδιού του
Την ίδια ημέρα και με τον ίδιο τρόπο προσπάθησαν να εξαπατήσουν
ακόμα 3 ηλικιωμένους
Οι συντονισμένες ενέργειες των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας
Σερρών, είχαν ως αποτέλεσμα να συλληφθούν το απόγευμα της 27 ης Οκτωβρίου
2023 δύο αλλοδαπές γυναίκες, για απάτες.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα, οι προαναφερόμενες γυναίκες μαζί
με συνεργούς τους, είχαν οργανωθεί σε εγκληματική ομάδα με σκοπό την
εξαπάτηση πολιτών και τον προσπορισμό παράνομου οικονομικού οφέλους.
Το απόγευμα της 27 ης Οκτωβρίου 2023 συνεργοί τους τηλεφώνησαν σε 4
ηλικιωμένους σε περιοχές των Σερρών και προσποιούμενοι τον γιατρό, με
πρόσχημα τον σοβαρό τραυματισμό συγγενικού τους προσώπου και τη δήθεν
άμεση ανάγκη χειρουργικής επέμβασης, απαίτησαν συνολικά το χρηματικό ποσό
των 115.000 ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο, κατάφεραν τελικά να αποσπάσουν από ηλικιωμένο άνδρα το
χρηματικό ποσό των 4.500 ευρώ.
Το παραπάνω χρηματικό ποσό, των 4.500 ευρώ, βρέθηκε στην κατοχή των δύο
αλλοδαπών γυναικών και αποδόθηκε στον παθόντα.
Κατασχέθηκε το όχημα που χρησιμοποιούσαν και μία ειδική συσκευή ανίχνευσης
συχνοτήτων, καθώς και 2 κινητά τηλέφωνα, που βρέθηκαν στην κατοχή τους.
Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των συνεργών
τους, όσο και για την τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες
πράξεις.
Οι συλληφθείσες, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους,
οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών.
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας με σκοπό
την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, συνιστά:
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας
πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα
επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ.
νοσηλεία σε νοσοκομείο).
Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και
τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για
συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για
συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -
συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να
επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό - συγγενικό σας
πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.
Η επικοινωνία να
γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και
να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε
χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί - συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν
σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως
γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με
διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι
Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού
προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για
οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή
σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών - προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν
χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε
δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή
χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους
οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία,
Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και
να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε
χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί - συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν
σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως
γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με
διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι
Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού
προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για
οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή
σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών - προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν
χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε
δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή
χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους
οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία,
Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε
περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν
αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας ( www.hellenicpolice.gr ),
στην ενότητα « Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές ».
Σχόλια