Ο Γολγοθάς των οδηγών από Αξιό έως Κατερίνη



Νίκος Ηλιάδης

Οι μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη, κυρίως για όσους είναι υποχρεωμένοι να κινηθούν στα όρια ή και εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος, είναι ένας καθημερινός Γολγοθάς. Ο κύριος λόγος είναι ασφαλώς οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις εξαιτίας των εργασιών για την κατασκευή του FlyOver, όμως δεν είναι αυτή η μόνη αιτία.

Σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα σημειώνονται και κατά την είσοδο στην πόλη, από την πλευρά της ΠΑΘΕ τις πρωινές ώρες, όπως και κατά την έξοδο τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες. Όσοι, δε, είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν ως την Πιερία, υπόκεινται και σε περαιτέρω δοκιμασία εξαιτίας εργασιών που γίνονται στον αυτοκινητόδρομο, στο ύψος του Αιγινίου, του Μακρυγιάλου και βεβαίως και στην υπόγεια σήραγγα της Κατερίνης.
Ως τον Ιούνιο

Τα προβλήματα στην είσοδο-έξοδο της πόλης οφείλονται στις εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη για την ενίσχυση της στατικότητας της γέφυρας του Αξιού ποταμού, στον κλάδο του αυτοκινητόδρομου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Για τις ανάγκες αυτού του έργου υπάρχει εκτροπή της κυκλοφορίας, αμέσως μετά τα διόδια των Μαλγάρων προς τον διπλανό κλάδο της εξόδου από την πόλη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προκαλούνται μποτιλιαρίσματα, ακόμη και χιλιομέτρων καθώς τα οχήματα κινούνται για αρκετή απόσταση, μόνο από μία λωρίδα κυκλοφορίας κατά την είσοδο και σε δύο λωρίδες κατά την έξοδο. Συγκεκριμένα, ο περιορισμός των λωρίδων κατά την είσοδο ξεκινά σταδιακά πριν από τα διόδια των Μαλγάρων όπου οι τέσσερις λωρίδες γίνονται δύο και μετά τα διόδια καταλήγουν σε μία.


Για τον λόγο αυτόν η διέλευση από τα διόδια, στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη γίνεται μόνον από δύο θυρίδες, χωρίς την καταβολή αντιτίμου. Αντιθέτως κατά την έξοδο οι οδηγοί καταβάλουν κανονικά το αντίτιμο των διοδίων καθώς, σύμφωνα με την Εγνατία Οδό ΑΕ, οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο λωρίδες κυκλοφορίες και περισσότερες θυρίδες διέλευσης από τα διόδια.

Η ταλαιπωρία των οδηγών ξεκίνησε στις 8 Ιανουαρίου όταν υπήρξε εκτροπή της κυκλοφορίας για τις ανάγκες του έργου. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Εγνατίας Οδού ΑΕ Σταύρο Σάκο η ταλαιπωρία των οδηγών θα διαρκέσει περίπου ως τις αρχές του καλοκαιριού. Με βάση τον προγραμματισμό, έως τον Ιούνιο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι πρώτες εργασίες ενίσχυσης των υποστυλωμάτων της γέφυρας οι οποίες για να γίνουν απαιτείται πλήρης αποκλεισμός της κυκλοφορίας. Όπως εξηγεί ο κ. Σάκος, στη συνέχεια οι εργασίες θα συνεχιστούν χωρίς όμως να απαιτείται εκτροπή της κυκλοφορίας.
Τελειώνει τον Μάρτιο

Όσοι συνεχίζουν το ταξίδι τους ως και την Κατερίνη συναντούν άλλες τρεις με τέσσερις εκτροπές κυκλοφορίας. Σημαντικότερες είναι αυτές στο ύψος του Αιγινίου και στη σήραγγα της Κατερίνης. Στην περιοχή του Αιγινίου υλοποιούνται εργασίες πλήρους ανακατασκευής της γέφυρας στον κλάδο προς Θεσσαλονίκη στη Χ.Θ. 464+360, έπειτα από απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει την αρμοδιότητα ανάθεσης, επίβλεψης και χρηματοδότησης των συγκεκριμένων εργασιών.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν την ολική καθαίρεση της υφιστάμενης γέφυρας και κατασκευή νέας, με συνολικό μήκος 23 μέτρα και το πλάτος 15. Σύμφωνα με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί, με βάση το χρονοδιάγραμμα, μέσα στον επόμενο μήνα. Παράλληλα, στις περιοχές Κορινού και Αιγινίου υλοποιούνται εργασίες αντιπλημμυρικής θωράκισης του αυτοκινητοδρόμου οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός 12μήνου.

Υπεύθυνο το υπουργείο

Πριν από περίπου δύο χρόνια, τον Μάρτιο του 2022 ξεκίνησαν οι εργασίες για την αναβάθμιση/ανακατασκευή της υπογειοποιημένης σήραγγας Κατερίνης με στόχο την επαύξηση της οδικής ασφάλειας των χρηστών μέσω των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων που εγκαθίστανται, όπως επίσης και τη διασφάλιση της αντοχής της σήραγγας έναντι φωτιάς. Με βάση το χρονοδιάγραμμα το έργο επρόκειτο να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024, ωστόσο μετατίθεται κατά τουλάχιστον ένα χρόνο.

Σύμφωνα με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» οι εργασίες αναβάθμισης του κλάδου της σήραγγας προς Θεσσαλονίκη έχουν ήδη ολοκληρωθεί από τις αρχές καλοκαιριού του 2023. Όμως, με εντολή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τον Ιούνιο 2023, σταμάτησαν οι εργασίες στη σήραγγα έως τις αρχές φθινοπώρου 2023, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η αστική ζώνη Κατερίνης κατά τη θερινή περίοδο από τον (προβλεπόμενο στην επόμενη φάση) ολικό αποκλεισμό της σήραγγας για διάστημα μερικών εβδομάδων.


Εν συνεχεία, το υπουργείο έδωσε νέα εντολή για περαιτέρω αναβολή των εργασιών έως και την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού Κατερίνης, η οποία προβλεπόταν τότε να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές Δεκεμβρίου 2023. Έτσι, με ευθύνη του υπουργείου οι εργασίες σταμάτησαν για σχεδόν οκτώ μήνες.
Ανάσα από την περιφερειακή


Όπως δημοσίευσε προχθές το makthes.gr η περιφερειακή οδός Κατερίνης έχει πλέον ολοκληρωθεί και παραδίδεται μέσα στον Μάρτιο. Αυτό θα επιτρέψει την επανέναρξη των εργασιών στη σήραγγα.

Συγκεκριμένα οι επόμενες φάσεις του έργου προβλέπουν εκτροπή της κυκλοφορίας για όσους κινούνται προς Αθήνα στην περιφερειακή οδό (δύο λωρίδες συν ΛΕΑ ανά κατεύθυνση), ενώ η κυκλοφορία προς Θεσσαλονίκη θα διεξάγεται κανονικά μέσω του ανακατασκευασμένου δεξιού κλάδου της σήραγγας (σε όλο το πλάτος της).

Σύμφωνα με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί, βάσει των σημερινών δεδομένων, περίπου σε ένα έτος από τώρα.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" 

Σχόλια